Ispitivanje koje su proveli Londonska škola ekonomije i političkih znanosti (London School of Economics and Political Science) te Goodyear pokazalo je da ponašanje jednoga vozača uzrokuje lančanu reakciju jer se i ostali sudionici u prometu počnu ponašati jednako. Obijesna ili natjecateljska vožnja ljuti druge vozače, a oni svoju ljutnju iskaljuju na sljedećem vozaču koji im dođe ususret. Međutim, smirena vožnja doprinosi većoj sigurnosti i manje stresnim situacijama na cesti.
Čak 55 posto vozača koji su sudjelovali u ispitivanju priznalo je da se zbog pojedinca koji ih na cesti razljuti ili izaziva kasnije iskaljuju na nekom drugom vozaču. S druge strane, 87 posto vozača slaže se da ih obazrivost drugoga vozača potiče na veću uviđavnost prema ostalima. Većina ispitanika istodobno je potvrdila da su važne i kretnje zahvale; one se nisu činile važnima manje od 10 posto upitanih. Pokazalo se da i agresija i ljubaznost za volanom mogu potaknuti lanac događaja koji stvaraju ugodniju i sigurniju okolinu ili stresnije i opasnije uvjete za vozače. Ispitivanje je uključilo fokusne skupine i intervjue s vozačima u Velikoj Britaniji i Italiji, a provedena je i internetska anketa koja je obuhvatila gotovo 9000 vozača iz 15 država (Austrija, Belgija, Češka Republika, Francuska, Italija, Nizozemska, Njemačka, Poljska, Rumunjska, Rusija, Slovenija, Španjolska, Švedska, Turska i Velika Britanija). Ispitivanjem su LSE i Goodyear željeli proučiti kako ponašanje za volanom utječe na druge vozače, kakav odnos vozači imaju prema sudionicima u prometu i u kolikoj mjeri ono utječe na rizičnu vožnju.
Agresivna vožnja može se potaknuti i kod vozača koji inače ne spadaju u kategoriju »problematičnih« vozača
Ispitivanje je zorno pokazalo da agresivno ponašanje na cesti i kod vozača koji inače ne spadaju u kategoriju problematičnih može izazvati opasno ponašanje. Rezultati su otkrili čitav spektar uzoraka ponašanja koji kod drugih mogu prouzročiti otpor: od ubacivanja na prometnim čvorovima i vožnje neposredno iza nekoga do nepravilnoga pokazivanja smjera i načina mijenjanja voznih trakova na autocesti. Važno je dakle da vozači budu svjesni koliko snažno njihovo ponašanje utječe na ponašanje drugih i da svojim postupcima mogu potaknuti ili prekinuti lančanu reakciju.
Ponašanje koje povećava neobzirnost u prometu i smanjuje sigurnost:
- ubacivanje na prometnim čvorovima
- vožnja odmah iza drugog vozila
- nepravilno pokazivanje smjera
- neprimjereno mijenjanje voznih trakova
- “davanje lekcija”
- natjecanje s ostalim vozačima
- vikanje na sudionike u prometu
- upotreba uvredljivih kretnji
- prijetnje
Ponašanje kojim možemo prekinuti lančanu reakciju neobzirnoga ponašanja na cesti:
- omogućivanje vozaču da se uključi u gust promet
- zahvala na pokazanoj ljubaznosti (kontakt očima, osmijeh, pokret rukom)
- isprika ako nekome smetamo