Vladinim odlukama s kraja prošle godine s osnova promjena u sustavu PDV-a građani bi trebali osjetiti porezno rasterećenje od oko pola milijarde kuna, dijelom od promjena u sustavu poreza na dohodak, te od promjena u oporezivanju nabave automobila.
Izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila trošarina na rabljene automobile, koja se do sada plaćala u visini pet posto vrijednosti auta, zamijenjena je upravnom pristojbom. Ta pristojba ovisi o snazi motora i starosti vozila, a procjenjuje se da će u prosjeku biti upola manja od dosadašnje trošarine. Iznos naknade Vlada je utvrdila uredbom, a kreće se od jedne kune po kilowattu (kW) za automobile starosti od 21 do 30 godina do 50 kuna po kW za aute do jedne godine. Upola manje novca očekuje i država. U 2016. je bilo izdano oko 210 tisuća rješenja s osnova trošarina na promet rabljenih vozila što je proračunu donijelo 194 milijuna kuna, dok se u ovoj godini s osnova upravne pristojbe očekuje oko sto milijuna kuna manje. Hrvatski je vozni park s prosjekom od 12,5 godina jedan od najstarijih u Europi, a ovime se isti pokušava pomladiti.
Trošarine su namet koji pojedine države Unije uopće nemaju poput Slovačke i Češke, dok je u Sloveniji i Njemačkoj iznos simboličan
I prijenos vlasništva prilikom kupnje rabljenih vozila bit će znatno jednostavniji i obavljat će se na jednom mjestu, u tijelu nadležnom za registraciju gdje će se plaćati i upravna pristojba. Do kraja prošle godine promjena vlasništva uključivala je bezbroj radnji i duga čekanja, pa je nekada trebalo i više dana da se ispoštuje procedura.
Nakon kupnje trebalo je sastaviti kupoprodajni ugovor, ovjeriti ga kod javnog bilježnika, odjaviti vozilo u MUP-u, u Poreznoj upravi doznati koliki je porez, uplatiti porez, vratiti se u Poreznu na ovjeru, u stanici za tehnički pregled ishoditi novu prometnu dozvolu, odnijeti prometnu dozvolu na ovjeru u MUP, vratiti se u stanicu za tehnički pregled po registracijske pločice,…. Od ove godine cijeli postupak je znatno jednostavniji i obavljat će se na jednom mjestu, u tijelu nadležnom za registraciju gdje će se plaćati i upravna pristojba. Tako se prijenos vlasništva nad vozilom obavlja u svakoj stanici za tehnički pregled vozila uz predočenje prometne dozvole i kupoprodajnog ugovora, koji ne mora biti ovjeren kod javnog bilježnika. I usluge sudskih vještaka postale su nepotrebne, pa i u pogledu procjene vrijednosti kod oštećenih vozila. Od 1. siječnja 2018. ukinut je i tehnički pregled za potpuno nove automobile, pa je tako i prva registracija novog vozila jeftinija za oko za oko 250 kuna.
Povoljnije će od ove godine automobile nabavljati i poduzetnici u sustavu PDV-a, jer još krajem 2016. usvojene su izmjene Zakona o PDV-u, koje od početka 2018. omogućuju poduzetnicima u sustavu PDV-a da odbiju 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz nabavne vrijednosti do 400.000 kuna.