Prije nekoliko dana legendarna Vespa, simbol talijanskog “slatkog života”, proslavila je 70. rođendan i unatoč ozbiljnim godinama popularnija je nego ikad. Potvrđuju to i rezultati prodaje koji su u sedam desetljeća dostigli 18 milijuna primjeraka.
Kada je Enrico Piaggio krajem travnja 1946. u Firenci registrirao patent za Vespu, namjera mu je bila revitalizirati obiteljsku aeronautičku tvrtku koja je teško stradala u Drugome svjetskom ratu. Inženjera, Corradina d’Ascanija, zadužio je da osmisli motocikl koji će kompaniji biti jeftin za proizvodnju, a potrošačima za masovnu kupnju. Upravo D’Ascanio nije skrivao da ne voli onovremene motocikle koji su, ruku na srce, bili neudobni, kruti za upravljanje i prljavi. Rješavajući te probleme jedan po jedan, stvorio je revolucionaran moped, koji je svojim oblikom i zvukom motora ljude asocirao na osu (tal. vespa).
Vespa je oduvijek bila više od motocikla: sprijeda je vozaču nudila učinkovitu zaštitu od prašine, blata i kiše, male kotače i dovoljno prostora za rezervni kotač, što je bilo važno na oštećenim poslijeratnim prometnicama punim rupa i čavala koje su ispadali s konjskih kopita. Uz sve to ljudima se svidio dizajn i zvuk motora koji je podsjećao na zujanje ose.
Uspjeh je bio nevjerojatan, jer su već prve godine prodane 2.484 vespe, a 1948. čak 20 tisuća. Tržišnu eksploziju doživljava 1953.godine kada je Gregory Peck Vespom vozio Audrey Hepburn u “Prazniku u Rimu”, a prodaja dostigla 170 tisuća primjeraka. Pedesetih i šezdesetih godina Talijani su kupovali Vespe jer nisu imali dovoljno novca za auto. Međutim, oporavkom ekonomije, automobili su postali cjenovno pristupačniji i počinje Vespin pad, koji je naročito izražen osamdesetih godina.
Zahvaljujući ponovno probuđenom entuzijazmu za Vespin retro dizajn i, mogućnosti da se njome može brzo kretati kroz prometno zagušene gradove u 21. stoljeću počinje globalna reanimacija mitskog mopeda. Prelazi granice Italije i proizvodnja se disperzira u Vijetnam i Indiju. U nešto više od deset godina prodaja je sa 58 tisuća modela prodanih 2004. narasla je na 170 tisuća primjeraka u 2015.
Poput legendarnog Fiata 500 Vespa predstavlja najbolje u talijanskom dizajnu i inženjerskoj genijalnosti koja je aeronautičku tehnologiju primijenila u stvaranju mopeda kojim se možete posvuda kretati. Ona je ikona talijanskog stila, elegantna i istovremeno pomalo smiješna.